septemberflickorna & jag

Singelmamma på 34 med 3 små sötistjejer under mina vingar, födda 2001 & 2007

Den obefintliga syskonkärleken

Publicerad 2013-09-30 14:40:19 i Familj,

Jag har så svårt att förstå. Det känns som om det måste vara mitt fel! Att det blivit så fel, att det gått så snett. 
Var är kärleken er emellan? Var finns den beskyddande känslan, omtanken och empatin? 
Hon är ledsen och ber om beskydd. Ni är kalla och säger hon är jobbig. 
Så konstigt att kött o blod kan vara så frånstötande. Så rent hatiska. 

Det gör mig så illa. 



Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2014-09-12 21:06:45

Det skrivs väldigt lite om det här, jag googlade på "obefintlig syskonkärlek" och fick 1 träff.
Har två flickor med 1,5 år emellan där den äldre aldrig vill höra talas om att hennes lillasyster gillat henne ens. När lilla syster ger sina kärleksförklaringar kontrar hon med att "så säger du bara för att bli av med mig!".. Vad gör jag för fel, försöker bekräfta o till o med kompensera hennes dåliga självkänsla med extra bekräftelse..
Hade en dröm om att de skulle ha en enorm tillgång i att ha varandra. Man blir ledsen i själen å bägges vägnar, en som ständigt blir frånstött och den andra som inte tror på kärleken..

Svar: Hej Jenny, läste din kommentar på min blogg först nu! Ska jag vara helt ärlig så har jag inte ens orkat gå in på bloggen så därför inte sett den.

Jag vet inte alls hur din situation ser ut nu eller hur gamla dina barn är men jag tror ju inte alls att det är vi som gör fel. Jag vill verkligen inte tro det.
Har barnen idag extra stort bekräftelsebehov?
septemberflickorna

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

septemberflickorna

Ärlighet varar längst! Ab imo pectore. Tillängnad er mina älskade septemberflickor! <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela