septemberflickorna & jag

Singelmamma på 34 med 3 små sötistjejer under mina vingar, födda 2001 & 2007

Handtag, famntag, klapp eller kyss?

Publicerad 2013-10-01 11:16:48 i Allmänt,

Hur hälsar vi på varandra? 
Ser vi varandra? 

Bussåkandet har för mig öppnat ögonen för hur vi människor hälsar på varandra. Ser vi ens varandra och bekräftar vi att vi ser varandra? 

Jag ser killen som möter sin kompis med utsträckt hand och helt naturligt avslappnad hälsar med ett handslag. 

Tjejen som kramar om sin vän med en kram. 

Eller den vanliga nicken och ett tyst hej. 

Det allra vanligaste är ju ändå att vi inte hejar alls. Tyst tyst går vi om varandra, möts vi eller bredvid varandra utan att ens se varandra. Vi tar till alla möjliga medel för att inte behöva visa att jag ser dig. 

Kanske ska vi ta lärdom av James Camerons Avatarer när de hälsar på varandra? 
Oel ngati kameie – "Jag ser dig" 

Jag är jätte dålig på att hälsa. 
Lovar mig själv här och nu - jag ska bli bättre på att hälsa!! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

septemberflickorna

Ärlighet varar längst! Ab imo pectore. Tillängnad er mina älskade septemberflickor! <3

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela